حسگرهای سیستم هوشمند

 

قوانین فیزیک در این جهان کاملاً مشخص هستند.
وقتی نوبت به گردش اجاره خودرو در تهران  در پیچ‌ها می‌رسد،
فیزیک ذکر می‌کند که خودرو به سمت تو پیچ
متمایل می‌شود؛ تایرها می‌چسبند، سیستم
تعلیق خارجی فشرده می‌شود و بدنه به یک
طرف منحرف می‌شود. وظیفه سیستم‌های
استقامت در لغزش، تفریق همین لغزش است
. در طول گردش در پیچ، محورهای ضدّ لغزش
معمولی (میله‌های فولادی که به عنوان فنرهای
پیچشی، اعضای چپ و راست تعلیق خارجی را
به یکدیگر متصل می‌کنند) بخشی از نیروی
فشردگی در اعضای تعلیق بیگانه را به تعلق
درونی منتقل می‌کند؛ موضوعی که مایه
محدودیت در لغزش و کاهش لغزش بدنه
می‌شود. امّا با پروا به اینکه طرفین اتومبیل
از نظر مکانیکی به یکدیگر پیوسته هستند،
یک ناهمواری در زیر احد از چرخ‌ها اتومبیل
باعث می‌شود که از کیفیت سواری
در مسیرهای مستقیم کاسته شود.

نوآوری‌ها در سیستم‌های اجاره خودرو ارزان  استقامت
در انحراف کوشش بر این داشته تا با
پخش دوباره بار بین تایرهای داخلی
و خارجی در پیچ‌ها، بین گردشِ نرم
و سواریِ راحت، تعادل ایجاد کند و
در عین حال، در اثناء حرکت در گذرگاه
مستقیم، اتصال بین دو طرف را آزاد کند.
برخی از سازندگان این کار را با کاهش
انرژی تو سیستم اتمام داده‌اند و بعضی
سایر نیز از قوانین فیزیک، برعلیه این «فیزیک» کمک گرفته‌اند.

 

سیستم‌های هوشمند

 

این سیستم‌ها به حسگرها و یک تکه مهار
برای تعیین راه حرکت خودرو در گذرگاه
مستقیم یا پیچ جاده متکی هستند و
بر این اساس، به چهره هوشمند از
ابزارهای الکترونیکی یا اجاره ماشین  هیدرولیکی
برای مقاومت در مساوی لغزش کاربرد می‌کنند.
محورهای ضدّ انحراف دو تکه به اتفاق با فعال‌ساز

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای کنترل هوشمند
لغزش بدنه، به کارگیری محورهای رایج ضدّ لغزشی
است که به دو قطعه دسته شده‌اند. یک موتور الکتریکی
یا اجازه هیدورلیکی بین این دو قطعه، در چهره نیاز،
گشتاور را بین آنها به چهره جداگانه اِعمال می‌کند.
سیستمی که بنتلی برای این منظور مورد استفاده
قرار می‌دهد، توانا است که محورها را به چهره کامل
از یکدیگر باز کند. در نتیجه، شرایط گردش چرخ
فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده فراهم می‌شود.
کاربردها: بنتلی بنتیگا اجاره ماشین در تهران ، ب‌ام‌و X5، X6 و سری‌های
5 ، 6 و 7، لکسس LC500 و LS500، مرسدس‌بنز
GLE، پورشه کاین و پانامرا
[+] نصب آسان در شاسی‌های کنونی
[−] سیستم‌های هیدرولیکی با پیچیدگی‌های
زیادی در لوله‌کشی، پمپ‌ها و سوپاپ‌ها همراه
هستند، جرم اتومبیل را اضافه می‌کنند
و تنظیمات محدودی دارند.

اتصالات دو راز هوشمند

سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه
(PDCC) که در 911 وجود دارد، از وجود
اتصالات دوسر هیدرولیکی (در واقع، به
عنوان فعال‌ساز) در محورهای ضدّ لغزش
بهره می‌برد. مهار لغزش بدنه توسط PDCC
در 911 با به کارگیری اختصار و بلند شدن
اتصالات دو راز در اثناء گردش در پیچ، چهره می‌گیرد.
کاربردها: پورشه 911
[+] جمع‌وجور، نصب راحت
[−] پیچیدگی‌های سیستم هیدرولیک
سیستم مهار بدنه مجیک مرسدس‌بنز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست