اجاره خودرو رویایی و با ابهت
بهترین های اجاره ماشین
جیامسی یوکان در میانهٔ تقسیم اسیوویهای فول سایز شاسی نردبانی
جنرال موتورز پیمان میگیرد که این یعنی شورلت تاهو و سابربن در پایین آن
و کادیلاک اسکالید در رأس آن قرار گرفته است. یوکان بهصورت استاندارد به
سه رده صندلی مجهز است و در دو نسخهٔ معمولی و XL (کشیده) عرضه
میشود. این ماشین برای کسانی ساخته شده که کادیلاک را بیشازحد
لوکس و شورلت را اجاره خودرو بیشازحد ارزان میدانند. قیمت یوکان از 50,395 دلار
برای تیپ پایهٔ SEL پیش درآمد شده و نهایتاً به 67,495 دلار برای مدل لوکس
دنالی میرسد. برای سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک اما باید سه هزار دلار
به این مبلغ اضافه کرد و کسانی که خواهان مدل کشیدهٔ XL هستند نیز باید
سه هزار دلار سایر نیز بپردازند. این اسیووی غولپیکر با قابلیت بکسلی بیش
از 3.8 تن، میتواند در تعطیلات آخر هفته، یک قایق هفت متری را تا کنار حمل کند.
کارز رنت
مدلهای معمولی یوکان به یک پیشرانهٔ 5.3 لیتری V8 بلوک حقیر مجهز هستند
که 355 اسب بخار نیرو و 520 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در مدلهای دنالی، یعنی
نمونهٔ آزمایشی ما، بهصورت استاندارد پیشرانهٔ قویتر 6.2 لیتری متعلق به کادیلاک
اسکالید ارائه میشود. این موتور 420 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن متر گشتاور تولید
میکند. یوکان باره آزمایش ما در بیرون به رنگ مشکی بوده و تریم داخلی آن قهوهای
-بژ است. این ماشین به سامانهٔ چهارچرخ محرک به به اتفاق پکیج 2935 دلاری دربر
گیرنده سانروف و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب، رینگهای 22 اینچی 2495 دلاری
، کروز مهار تطبیقی 895 دلاری و بستهٔ امنیتی 410 دلاری مجهز است. همهٔ اینها
بها یوکان ما را اجاره ماشین به 78,475 دلار رسانده است.
کرایه خودرو کارز رنت
اما انگیزه اینکه ما مجدد به سراغ یوکان رفته و آنرا مورد آزمایش پیمان دادهایم این است
که بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از ابتدای معرفی نسل فعلی یوکان یعنی
از مدل 2015 برای نمونههای دنالی ارائه شده بود، حالا یوکان دنالی مدل 2018 به گیربکس
جدید 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده است. البته مدلهای ارزانتر یوکان یعنی نمونههای
غیر دنالی هنوز هم از همان گیربکس شش سرعتهٔ خودکار پیشین استفاده میکنند. این
تغییر گیربکس موجب شده که مصرف سوخت یوکان در بزرگراه از 11.7 لیتر به 10.7 لیتر
در هر صد کیلومتر تفریق پیدا کند که درمان قابلتوجهی را اثر میدهد؛ ولی در آزمون
شتاب صفر الی 96 کیلومتر، مدل 2018 عدد 5.8 ثانیه را به ثبت رساند که 0.3 ثانیه
اغلب از مدل 2015 است ولی هنوز هم برای اسیووی بزرگواری با بیش از 2.6 تن
وزن، عجله چشمگیری کرایه خودرو محسوب میشود.
کرایه ماشین کارز رنت
گیربکس جدید یوکان بهندرت در بین تعداد بسیار دندهها دنبال دندهٔ مناسب میگردد
و تعویض دندههای روان آن نیز سواری دلپذیری را فراهم میکند. سیستم فرمان
خودرو نیز بسیار نرم عمل کرده و بدون هیچگونه تعللی فرامین راننده را انجام میدهد.
کمکفنرهای مگنتورلوجیکال استاندارد یوکان دنالی نیز تحسینبرانگیز بوده و بهخوبی
از پس جذب ناهمواریهای گذرگاه برمیآید اما کسانی که خواهان سواری حتی بهتری
از این هستند میتوانند بجای رینگهای 22 اینچی، نمونههای 20 اینچی و یا حتی
کوچکتر را سفارش دهند. این در حالی است که مدلهای غیر دنالی با رینگهای 18
اینچی و کمکفنرهای معمولی ارائه میشوند. یوکان در ضمن بهصورت استاندارد به
پکیج مناسبی از تکنولوژیهای اتصالی هم مجهز شده که دربرگیرنده مواردی چون
اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه اینترنت وای فای میشود. یگانه سایر از ویژگیهای
دوستداشتنی یوکان نیز جلوپنجرهٔ کرومی ویژهٔ مدل دنالی است که بزرگی و زیبایی
خاصی به نمای جلویی کرایه اتومبیل بخشیده است.
رنت ماشین
البته ارتفاع بسیار کف خودرو نتیجهٔ استفادهٔ یوکان از ساختار بدنه روی شاسی
است که این خاصیت خویش گرد از دلایل بزرگ تواناییهای بالای یوکان در زمینههایی
چون یدک کشی است؛ پس ساختار بدنه روی شاسی هم نکویی و هم بدی دارد؛
و درنهایت پسینیان ویژگی منفی یوکان، استفاده از پلاستیکهای ارزانقیمت در
سراسر کابین حتی در مدل دنالی است. علاوه بر این، طراحی و گرافیک کلی کابین
این اتومبیل نیز در سنجش با شیوهای که این روزها توسط شرکتهایی مشابه لینکلن
و مرسدس بنز ارائه شده است، متوسط بوده و کهنه به نظر میرسد؛ فلذا اگر بخواهیم
صادقانه داوری کنیم، باید بگوییم با این مبلغی که برای خرید یک جیامسی یوکان دنالی
باید پرداخت کرد، اسیوویهای لوکستری میتواند خرید.