اجاره ماشین تویوتا کرولا 2019
نسل جدید تویوتا کرولا اجاره خودرویی درست در زمانی صحیح بوده
و نیروهای محرکهی هیبریدی آن خریداران اکثریت را به این
خودروی دوستداشتنی جذب خواهد کرد.ما سنه قبل و با
تست نسخهی پیشتولیدی کرولا تحت تأثیر نسخهی قویتر
این اتومبیل پیمان گرفتیم اما اکنون که فرصت اِبعاد نسخهی
هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن فراهم شده است.
اجاره خودرو بدون راننده
در واقع کرولا به سه نوع نیروهای محرکه ارائه میشود زیرا
علیرغم بیانیهی ابتدایی منتشر شده بدست ژاپنیها، تویوتا
تصمیم گرفته پیشرانهی 1.2 لیتری توربوی بنزینی را در بعضی
تریم ها نیز ارائه کند. سه نوع بدنه هم برای کرولا در نظر گرفته
شده که شامل نسخهی هاچبک 5 درب، استیشن و سدان
کوچک اجاره ماشین (فقط هیبریدی) میباشد.
البته که کرولا خودرویی جهانی و پرفروش بوده و تویوتا به
خاطر افزایش هرچه بیشتر فروش آن اقدام به تولید نسخهی
الکتریکی شده کرده است. یک پیشرانهی 2 لیتری 177 اسب
بخاری در نسخهی پیشتولیدی تست شده هستی داشت
اما گزینهی مرسومتر و آشنایی که ارتباط تقرب با تویوتا پریوس
و C-HR دارد همان پیشرانهی 1.8 لیتری است که در این تست
نیز حضور دارد. کل قدرت نیروهای محرکه برابر با 120 اسب بخار
و گشتاور آن نیز برابر با 142 نیوتون متر است که البته با حضور
یکتا الکتریکی به 163 نیوتون متر هم میرسد.
پرفورمنس پیشرانهی 1.8 لیتری تویوتا قابلاحترام بوده اما خب تا همین بی گمان میتوان آن را تعریف کرد و نه بیشتر. کرولای مجهز به این پیشرانه عجله صفر الی 100 کیلومتر در ساعت حدود 11 ثانیهای داشته که تنها کمی سریعتر از فولکسواگن گلف مجهز به پیشرانهی 1 لیتری 84 اسب بخاری میباشد.
اما همچون همیشه، برگ برندهی تویوتا مصرف سوخت و بهره وری محصول جدیدش است. حتی در تستهای سختگیرانهتر WLTP، کرولا مصرف سوخت بین 4.3 الی 5.1 لیتری داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز فقط 73 گرم در هر کیلومتر میباشد.
کرولا در بریتانیا با 4 تریم عرضه میشود که نسخهی پایهی آن آیکون نام داشته و با تجهیزاتی همچون رینگهای 16 اینچی آلیاژی، چراغهای جلوی LED، صندلیهای جلوی گرم شونده، صفحهنمایش 8 اینچی، دوربین دندهعقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و… ارائه شده است. مدل آیکون تِک علاوه بر ساز و برگ پیشین از ناوبری و مهار صوتی سهم اسیر و صفحهنمایش پشت آمپرهای آن بجای 4.2 اینچی مدل پایه از نوع 7 اینچی است. این نسخه همچنین به حسگرهای پارک مجهز شده است.
مدلهای دیزاین کرولا از رینگهای 17 اینچی، برفپاککنهای اتوماتیک و آینههای جانبی برقی، شیشههای عقب ویس و مه شکنهای LED برخوردار هستند. نهایتاً به مدل پرچمدار اکسل میرسیم که صندلیهای جلوی اسپورت، پوشش چرمی کابین و رینگهای 18 اینچی وجه تمایزش است.
کرولای 1.8 لیتری در جاده خودرویی متناقض است. پلتفرم TNGA جدید این خودرو کاملاً خوب بوده و احد از نقاط قوت آن گرانیگاه پایینتر است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی بوده و عملکرد آن به نوعی بین فوکوس و گلف میباشد ولی نه چابکی و نشاط فورد را دارد و نه راحتی بالای گلف را.
امیدهای زیادی به رانندگی درگیر کننده و هیجانانگیز کرولا داشتیم ولی متأسفانه قوای محرکهی هیبریدی این اتومبیل چندان جالب نیست. تویوتا همچنان به شفا گیربکس CVT مدلهای هیبریدی خود پیوسته میدهد ولی نمیتوان این راستی را پنهان کرد که رفتار پیشرانه بستگی مستقیمی با آنچه پای راستتان سپریدن میدهد ندارد.
تویوتا در کابین از تکنولوژیهای احسان استفاده کرده اما هنوز هم یک جای کار میلنگد. صفحهنمایش 8 اینچی این خودرو بهتر از اکثر محصولات تازه این خودروساز بوده ولی اینترفیس آن هنوز هم کهنه و از مد افتاده است. وانگهی خبری از اندروید اتو یا اپل کارپلی نیست پس شما حتی نمیتوانید از سیستم مدنظر خودتان کاربرد کنید. مقامات تویوتا میگویند این وابستگی گوشی هوشمند در گذرگاه است و ما شایعاتی دربارهی نصب اندروید اتو و اپل کارپلی تا سنه 2020 شنیدهایم.
تویوتا کرولا 2019 جدید
کرولا چندین دهه است که عنوان بهترین هاچبک فامیلی تویوتا را یدک میکشد چراکه ترکیبی از تسکین برجسته در شهر و در ضمن کابین راحت، هندلینگ دقیق و کیفیت ساخت مناسب میباشد. این خودرو در مقایسه با دیگران از بعضی نقاط ضعف رنج میبرد و قوای محرکهی هیبریدی آن نیز برای رانندگان مشتاق پسندیده نیست. سیستم اطلاعات سرگرمی کرولا هم جالب نیست اما خریداران چه بسا این نکات را نادیده بگیرند و بجای آن تحت تأثیر آلایندگی و هزینههای ازآنش ناچیز کرولا قرار گیرند