بررسی ماشین جدید تویوتا کورولا
نسل جدید اجاره ماشین تویوتا کورولا هاچبک، بازگشتی افتخارآمیز به دوران گذشتهی این مدل بوده که با
چشمانداز موفقیتهای جهانی کورولا همراه شده است.
بسیاری از کارشناسان نظرات مختلفی در مورد تویوتا کورولا دارند،
اما در نهایت فقط یک حقیقیت وجود دارد؛
تویوتا کورولا پرفروشترین خودروی جهان در دهههای اخیر است.
بیش از ۵۰ سنه از فرآوری کورولا میگذرد و با فروش بیش از ۴۴ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان،
کماکان جلوتر از مدلهای محبوبی چون فورد F-150 و فولکس واگن بیتل پیمان میگیرد.
داستان فروش و محبوبیت کورولا کماکان پیوسته دارد و باید اعتراف کرد
که با معرفی دودمان جدید با بدنهی هاچبک،
شاید مسیر برای این مدل افسانهای ژاپنی هموارتر از ماضی خواهد شد.
کورولا هاچبک جدید باطراحی جذاب، تمام ساز و برگ و گجتهای امروزین
موردتقاضای این کلاس و مهمتر از کل سواری لذتبخش، ادامهدهندهی مسیر ۵۰ ساله گذشته خواهد بود.
نسل جدید تویوتا کورولا هاچبک اوایل سال جاری معرفی شد.
در این مطلب با مراجعه به اولین تجربه رانندگی اعضای تیم تحریریه وبسایت موتور1،
نگاهی کم و بیش به این مدل خواهیم داشت.
اجاره خودرو تویوتا کورولا
باوجود تبلیغات تویوتا در کشورهای مختلف، کورولا را نمیتوان در گروه هاچبکهای پرقدرت درنظر گرفت.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری این محصول ژاپنی،
۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۰۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
این مقدار از مدل iM کورولا ۳۱ اسب بخار اغلب است اما از طرفی کمتر از توان هوندا
سیویک هاچبک توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار است.
با این تفاسیر، هنوز هم کورولا سرعت و عجله قابل قبولی دارد و هرگز در اثناء حرکت و حتی
در سرعتهای بالا دانستن کمبود قدرت هستی ندارد.
نسل جدید کورولا هچبک، در صورت استفاده از جعبه دندهی دستی یا گیربکس خودکار CVT،
به ترتیب در زمانهایی نزدیک به ۸ و ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
بخش مهمی از حس چابکی کورولا هاچبک را باید متوجه جعبهدندهی ۶ سرعته دستی
یا خودکار CVT مجهز به فناوری «هماهنگی دورموتور» یا بر پای بست،
گفتهی تیم مهندسی تویوتا، «تعویض دندهی دینامیک CVT» دانست.
چه بسا مایه تعجب باشد، اما گیربکس CVT خاص کورولا عملکرد احسان دارد.
کرایه ماشین در تهران
برخلاف جعبهدندههای CVT معمول که در اثناء آغاز حرکت آهونالهی اتومبیل و راننده را بروز میدهند،
در اجاره ماشین بدون راننده کورولا هاچبک این گونه گیربکس از دنده اول تغییر ناپذیر استفاده میکند.
این تغییر مختصر اما مهم، علاوه بر افزایش درازا عمر جعبهدنده و تاثیر بیشتر در بلندمدت،
صدای مزاحمی که در گیربکسهای CVT مرسوم وجود دارد را هم از بین دستگیر است.
تیم مهندسی تویوتا با این طریق قدم ابهت به سمت تکامل جعبهدندههای CVT برداشتهاند.
پیشرانه و جعبهدندهی جدید کورولا هاچبک روی پلتفرم نوین TNGA سوار شدهاند
که سواری با آن را فوقالعاده لذتبخش کرده است.
درمان ثبات بدنه الی ۶۰ درصد در کنار گرانیگاه پایینتر از تویوتا iM،
پیچیدن با کورولا هاچبک را راحت و بدون کمترین غلت بدنه به گوشه ها-کناره ها تبدیل کرده است.
علاوه بر این وجود سیستم کمکی هوشمند پیچیدن که بهصورت خودکار در مواقع موردنیاز ترمزگیری میکند،
کمفرمانی این هاچبک محور جلو بهشدت کاهش دیتا است.
در حالت تنظیمات رانندگی نرمال (حالت اسپرت هم وجود دارد)،
فرمان سبک و تیز است و محدودهی خنثی بسیاری کمی هستی دارد.
برای دیدن قیمت خودرو ها به لیست قیمت خودرو ها مراجعه کنید.
رنت ماشین بدون راننده
با فعال کردن حالت رانندگی اسپرت، کورولا هاچبک روی دیگر خودش را پرتو میدهد.
پدال گاز زیاد حساستر میشود و گیربکس CVT حتی در صورت بهرهگیری نکردن از شیفترهای کناره فرمان،
سررسید بیشتری در دندهها میماند و جایگزینی دندهها نیز تهاجمیتر میشود.
در چهره استفاده از شیفترهای پشت فرمان،
گیربکس CVT مثل یک جعبهدندهی ۱۰ سرعته خودکار عمل میکند.
با افزودن هر دنده هاچبک ژاپنی بهسرعت عجله میگیرد و در اثناء دنده معکوس پیشرانه به طرز اعتیادآوری زوزه میکشد.
عملکرد فنی دودمان جدید تویوتا کورولا هاچبک بهقدری قابل پروا است
که سازندههای اصلیترین رقبای هموطن این مدل، شامل مزدا 3 و هوندا سیویک دریافتن نگرانی کنند.
حس هیجان و جذابیت در تمام بخشهای خارجی بدنه نیز وجود دارد و کورولا مسلماً هاچبک زیبا و جوانپسند است.
بهخصوص زمانی که کورولا را با رنگهای جدید همچون آبی آتشین و برنز اکسید ترکیب میکنیم،
حد در خیابانها جلب توجه خواهد کرد.
تیم تحریریهی وبسایت موتور1 در موعد تست کورولا هاچبک بارها در اجاره خودرو در تهران خود را در مساوی دوربین پاپارازیها دیدند.
منبع : زومیت