تجربه رانندگی با پورشه718 باکستر T جدید

 

اجاره خودرو در تهران

 

پورشه 718 باکستر حتی در نسخه‌های پایه‌ی خویش نیز
یگانه از بهترین اجاره خودروهای اسپورت روبازی است که می‌تواند
خرید ولی ژرمن‌ها تنها به این مرز قانع نبوده و اقدام به
شناسایی این نسخه‌ی جدید با نام 718 باکستر T کرده‌اند.

قلب آهنین 2 لیتری این خودرو با برخی جزئیات دینامیکی به
اتفاق شده لغایت محصولی متمرکزتر روی راننده تولید شود.
این اتومبیل صحیح زیر نسخه‌ی قوی‌تر باکستر S قرار می‌گیرد.

درست همانند پورشه 911 کررا T سنه پیش، این خودروساز
از همان شیوه برای فرآوری 718 جدید استفاده کرده است.
خب این اتومبیل نسبت به باکستر استاندارد چه مزیت‌هایی
دارد؟ مهم‌ترین اجاره ماشین دسته اضافه شدن شاسی اسپورت PASM
کامل پورشه است که بلندی خودرو را 20 میلی‌متر زیر آورده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های 718 باکستر T پکیج اسپورت کرونو،
سیستم هدایت گشتاور، اگزوز اسپورت و دسته‌موتورهای
پرکار می‌باشد. رینگ‌های 20 اینچی خاکستری تیره‌ی کررا
S نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو بکار رفته‌اند. آینه‌های
جانبی تیره‌رنگ و لوگوهای باکستر 718 T و نوارهای جدید
در کناره‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های بصری محصول جدید پورشه
می‌باشند.

اجاره ماشین در تهران

 

دستگیره‌های درب پارچه‌ای که در برخی محصولات اسبق
پورشه دیده شده هم در این خودرو وجود داشته و صندلی‌
های اسپورت نیز از دیگر ویژگی‌های 718 باکستر T هستند.
به قصد افزایش جذابیت این خودرو پکیج‌های رنگی متنوعی
هستی دارند که دوخت‌های متضاد را هم شامل می‌شوند.
بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی می‌توان از کمربندهای ایمنی
رنگی و دوخت‌های جذاب روی صندلی‌ها نیز بهره‌مند شد.

اگرچه غربیلک فرمان اسپورت چرمی و استاندارد پورشه
از عقیده ابعاد و فرم خود عالی بوده ولی دستور و اهرم
جایگزینی دنده آلکانترای سفارشی که با قیمت 531 پوند
در خودروی حاضر در تست وجود داشتند حالت ویژه
بیشتری را برپایی کرده است. سیستم اطلاعات سرگرمی
PCM پورشه نیز به خاطر کاهش وزن حذف شده و جای خود
را به محفظه‌ای خالی در کنسول مرکزی داده است. البته
می‌توان بدون پرداخت پول اغلب این سیستم را سفارش
داد و شاید خریداران هم همین شغل را انجام خواهند داد.

پورشه 718 باکستر T در دنیای راستین نزدیک 8500 پوند ساز و برگ اغلب داشته درحالی‌که خویش خودرو 7 هزار پوند گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد است. چشمداشت می‌رود خریداران این خودرو علاقه‌ی زیادی به گیربکس دستی نشان دهند ولی خب با پرداخت 2303 پوند اضافی می‌توان گیربکس دوکلاچه PDK را نیز تقاضا داد.

تغییرات شاسی در روی جاده سریعاً خویش را اثر می‌دهند. تفریق 20 میلی‌متری ارتفاع خودرو به این معنی است که باکستر T پرماسیدن بهتری را ایجاد می‌کند. این خودرو در سرعت‌های مختصر به‌طور قابل‌توجهی سفت بوده هرچند نمی‌توان آن را ناراحت دانست اما خب با افزایش سرعت دامپرهای می‌درخشند. پورشه در هر سرعتی دانستن مهار شده و اعتمادبه‌نفس زیادی را ارائه می‌کند. توازن کلی خودرو کماکان عالی بوده اما خب ورود به پیچ‌ها دقت بیشتری را می‌طلبد. البته سیستم هدایت گشتاوری بکار رفته در این خودرو هیجان زیادی را به ارمغان آورده و خیال راننده را از بابت چسبندگی و کشش راحت می‌کند.

یک کلید چرخان روی اجازه نیز برای برگزیدن چهار حالت رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی تعبیه شده است. در حالت اسپورت پلاس شاهد جذاب‌ترین چگونگی سواری هستیم و در این حالت اگزوز اسپورت، PASM، دسته‌موتورهای فعال و… بهترین حالت خود را دارند. دامپرها در این حالت سفتی قابل‌توجهی پیدا می‌کنند ولی خب از ناهنجاری و ناراحتی فرسنگ‌ها فاصله دارند.

یکی از معدود چیزهایی که در سنجش با نسخه‌ی پایه‌ی این اتومبیل تغییر نکرده پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 296 اسب بخاری است. اگرچه طرفداران پورشه از این خودروساز به خاطر به کارگیری پیشرانه‌ی 4 سیلندر انتقاد کرده‌اند ولی این قلب آهنین از نظر پرفورمنس هرگز کم نیاورده است.

اما خجالت راستین آنجاست که شاهد صدای نه چندان جالب پیشرانه هستید. اما این را بدانید با تنگنا اغلب روی پدال گاز و گرم شدن پیشرانه همان کاراکتر جالب و جذاب پورشه را خواهید دید. اگر دور پیشرانه زیر 2500 باشد بیدار شدن توربوها کمی موعد خواهد برد اما زمانی که بوست لازم رسیدند آتش به پا خواهند کرد. حداکثر گشتاور پیشرانه بین دورهای 2000 تا 4500 در دسترس بوده و با وجود گیربکس دستی شما دنده‌ها را نسبتاً زود تعویض خواهید کرد. اگر به پیگیری هیجان بیشتر هستید می‌توانید دنده‌ها را بیشتر نگه دارید که در این صورت پیشرانه لغایت بعید 7500 خواهد غرید.

ما وانگهی خودروی 718 کیمن T را نیز تست کردیم و اگرچه استقامت اغلب این کوپه قابل‌ستایش است ولی از نظر دینامیکی تقریباً هیچ تفاوتی بین دو خودرو هستی ندارد. البته جستار جالب اینکه بعضی صداهای نه چندان جذاب پیشرانه در نسخه‌ی کیمن بیشتر به چشم می‌خورند. جدای از این جستار که کیمن T نزدیک 2 هزار پوند ارزان‌تر از باکستر است باید گفت گزینش بین این دو اتومبیل فقط به سلیقه‌ی شخصی بازمی‌گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست