آسیب پذیری خودروهای کوچک

اجاره اتومبیل

مطالعه اى که در سال 2004 در ارتباط با اطلاعات برخورد انجام شده
نشانه مى دهد، بیشترین احصاء برخورد اجل در خصوص اجاره خودروهاى
بسیار کوچک است که به پیگیری آن وانت هاى کوچک و سپس
خودروهاى بیابانى سایز متوسط قرار مى گیرند زیرا بسیارى متعلق
به ها فاقد شناسه هاى ایمنى هستند که در خودروهاى بزرگوار تر
و گران تر به حالت استاندارد هستی دارد. در مورد خودروهاى بیابانى
این موضوع به چهره دیگرى است. باید در عقیده داشته باشیم که
سرنشینان عقب لزوما به خاطر این که در خودروهاى بزرگ تر و
سنگین ترى پیمان گرفته اند، از ایمنى کافى برخوردار نیستند.

 

اجاره ماشین

 

مطالعه اى که اخیرا در ارتباط با ایمنى کودک در ژورنال پزشکى تخصصى
اطفال به چاپ دریافتی است پرتو مى دهد که کودکان لغایت سن 15 سال
در خودروهاى بیابانى نسبت به اجاره خودرو در تهران  زمانى که در خودروهاى سوارى هستند،
اصلا ایمن نیستند و سوژه سایر این که خطر واژگونى خودروهاى
بیابانى افزایش پیدا کرده است.به علاوه بچه اى که در ردیف سوم
نشسته لزوما در تصادف از جلو نسبت به بچه اى که در ردیف
دوم نشسته ایمن تر نیست. مطالعه اى که در سنه
2005 بدست ترابری ترابرى کانادا چهره گرفته پرتو مى دهد که پسر بچه ها
احتمالا با همان نیروها در برخورد از جلو رو به رو مى شوند. در این آزمایش
که از یک مدل بچه کاربرد شده پرتو مى دهد که بچه شش ساله در صندلى
که قابلیت بالا رفتن صندلى خودرو دارد با همان نیروها در رده هاى دوم و سوم مواجه مى شود.

 

رنت ماشین

 

سرنشینانى که در ردیف  اجاره ماشین سوم قرار گرفته اند در برخورد هاى جلو
و از پهلو در خطر بیشترى قرار دارند لغایت افرادى که در ردیف دوم
پیمان گرفته اند زیرا آن ها در تصادف از عقب به عقب خودرو نزدیک تر
هستند و حتى گمان کردن کمترى هستی دارد تا کیسه هاى هوایى
جانبى داشته باشند لغایت متعلق به ها محافظت شود.
در طراحى هایى که براى صندلى عقب انجام شده، سرنشینان
آن در برخورد از عقب دچار آفت مى شوند. بسیارى از صندلى هاى
عقب خیلى خشک و انعطاف ناپذیر هستند که مى توانند باعث
جابه جا شدن مهره هاى گردن شوند یا این که خیلى نرم هستند
که مى تواند مایه سرنگونی آن شود و سر سرنشین به عقب شیشه
خودرو برخورد مى کند. مخصوصا این مساله در مورد خودروهاى بیابانى
متوسط و حقیر صدق مى کند زیرا رده سوم این صندلى ها به نسبت
خودروهاى بیابانى کاملا کبیر معمولا به شیشه عقب کم و بیش تر است.

 

تلاش هایى براى آینده

 

احتمالا خودروهایى که بعدها عرضه مى شوند،
محافظت بیشترى را براى سرنشینان صندلى عقب
به هنگام برخورد ارائه مى کنند؛ خودروهایى
با کیسه هاى هوایى پرده اى که اجاره ماشین ارزان در تهران  براى سرنشینان
عقب متداول تر است و محققان به تعقیب شیوه
هاى دیگرى هستند لغایت ایمنى سرنشینان عقب را بهبود ببخشند.

یک امکان دیگر براى کمربند هاى ایمنى قابلیت باد کردن آن ها
در خودروهاى فورد است. مهندسان یک کیسه هواى حقیر تیوب
گسترش داده اند که از گنجه سینه محافظت مى کند. پریساد
بر این عقیده است که این گونه کمربندها از شکستگى استخوان
و گردن به خصوص در مورد سرنشینان مسن مراقبت مى کند.
این کیسه هواى سوسیسى شکل در برخورد هاى از جلو و پهلو
به شغل مى رود و مى تواند براى مدت موعد طولانى تر و یا در
موعد واژگونى اتومبیل به صورت باد کرده باقى بماند. بر پایه
عقیده پریساد، احتمالا این نوع کمربندها که قابلیت باد کردن
دارند در خودروهایى که بعدها ساخته مى شوند، باره استفاده پیمان مى گیرند.

 

از اواسط دهه 1990 ، صندلى هاى جلو به واسطه
کیسه هاى هوا، طراحى هاى کمربند ایمنى بهتر
در صندلى راننده جلو و موقعیت هاى سرنشین
درمان پیدا کرده اند. این مطالعه اجاره ارزان خودرو نشانه مى دهد
در حالى که بزرگ سالان در خودروهاى جدید
تا حدودى در صندلى جلو ایمن هستند،
اگر بچه ها در صندلى که به طور صحیح مهار شده
و محدود شده باشند پیمان بگیرند بی گمان در صندلى عقب ایمن تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست