داستان جالب اجاره خودرو میباخ

 

زیرمجموعه‌ی لوکس مرسدس بنز که امروزه
اجاره خودرو های این برند آلمانی را با امکانات
تجملی ارائه می‌کند؛ بیش از ۱۱۰ سال
پیشینه دارد. در این مطلب، سرگذشت
برند میباخ را شرح می‌دهیم و محصولات
مهمش را معرفی می‌کنیم.

حتی امروزه هم برای علاقه‌مندان اجاره ماشین های
لوکس و گران‌قیمت، برندهای متنوع و پرتعداد
در بازار جهانی هستی ندارند. این حقیقت
دلایل مختلفی دارد: از یک سو، مشتری‌های
ویژه برای مدل‌های چندصد هزار دلاری، زیاد
کمتر از محصولات معمول هستند و از سوی
دیگر، پیچیدگی در روند ساخت خودروهای
لوکس، تولید آن‌ها را دشوار و پرهزینه می‌کند.

 

درمجموع، به‌سادگی می‌توان فهمید فرآوری
مدل‌هایی در کلاس محصولات رولزرویس یا
میباخ، علاوه‌بر دربایستن به سرمایه‌گذاری
هنگفت و تکنولوژی پیشرفته، با خطر اقتصادی
و دشوار جذب مشتری رو‌به‌رو است.ازنظر
سودآوری تجاری، احصاء فروش و محبوبیت
در سطح جهانی، تفاوت محسوسی بین
برندهای آلمانی و انگلیسی وجود دارد.

 

کم و بیش تمامی خودروسازان بریتانیا
سهام‌داران عمده‌ای از بیرون انگلستان
دارند و بدست آن‌ها از ورشکستگی
رهایی یافته‌اند. این درحالی‌ است که
برندهای آلمانی نه‌تنها غول‌های جهان
شناخته می‌شوند؛ بلکه مالک اصلی
بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی
انگلیسی هستند. در سمت سایر
ماجرا، محبوب‌ترین برندهای کلاس
سوپرلوکس گیتی بیرون از آلمان فعالیت
می‌کنند و همانند رولزرویس و بنتلی
اصالت بریتانیایی دارند.

 

امروزه، مهم‌ترین سهام‌داران رولزورریس و
بنتلی به‌ترتیب بی‌ام‌و و فولکس‌واگن آلمان
هستند؛ ولی همچنان جای خالی برند ریشه
دار آلمانی دیگری در کلاس سوپرلوکس
احساس می‌شود. این واقعیت چه بسا
مهم‌ترین انگیزه تکاپو میباخ با مدیریت مرسدس
بنز باشد الی علاوه‌بر کسب فایده اقتصادی،
برند باستانی و کاملا آلمانی را احیا کند.

ظهور میباخ و دوران طلایی اجاره آن

شرکت خودروسازی میباخ (می‌باک با تلفظ
انگلیسی و مایباخ با تلفظ آلمانی) را ویلهلم
میباخ و پسر او در سنه ۱۹۰۹ تأسیس کردند.
ویلهلم در سنه ۱۸۴۶ در آلمان متولد شد؛
ولی به فرانسه رفت و تحصیلات دانشگاهی
خود را در رشته‌ی طراحی صنعتی به‌پایان برد.
اوایل قرن نوزدهم، فرانسه بهترین محیط‌ تربیت
مهندس در جهان شناخته می‌شد. ویلهم میباخ
علاوه‌بر طراحی صنعتی در رشته‌های ریاضیات
و فیزیک تحصیل کرد. او در ۱۹ سالگی، به شرکت
ساخت پیشرانه‌های بخار پیوستگی و معاون
گوتلیب دایملر شد.

 

افزون‌براین، میباخ فعالیت خود در صنایع هوایی
و دریایی و نظامی را ادامه داد. همکاری این
کمپانی با دکتر هنری مریت انگلیسی به
تأسیس کارخانه‌ی فرآوری جعبه‌دنده و دستور
با اسم میباخ‌مریت در انگلستان منجر شد.
این کمپانی نقشی مهم در تولید نخستین
تانک‌های کروز عالم ایفا کرد که برای ارتش
سلطنتی برتانیا خدمت کردند و در آینده در
جنگ جهانی دوم، علیه آلمان استفاده شدند.

 

سال ۱۹۱۹، نخستین خودرو میباخ با اسم W1 ساخته و بعد از دو سال، در نمایشگاه برلین با کد W3 شناسایی شد. بین سال‌های اتمام جنگ‌های جهانی اول و شروع جنگ جهانی دوم (۱۹۱۸ تا ۱۹۳۹)، محبوبیت خودروهای میباخ افزایش یافت و مدل‌های متنوعی از این برند تولید شدند که درادامه، آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. الی سنه ۱۹۴۰، خودروهای این برند کمتر از ۲,۰۰۰ دستگاه اعلام شده و با شرکت‌های مشهور آلمان در همان موعد مقایسه‌شدنی نیست.

فلسفه‌ی مظهر میباخ

 

به‌وضوح می‌توان دو حرف M در لوگوِ میباخ را تشخیص داد. اسم این شرکت در ابتدای تأسیس، Maybach-Motorenbau بود که بر تمرکز این کارخانه صنعتی بر تولید گونه ها پیشرانه‌ها دلالت می‌کرد. علاوه‌براین اثناء ثبت و آغاز‌به‌کار شرکت، مولود ویلهلم میباخ درکنار والد حضور داشت. با‌این‌اوصاف، به کارگیری دو حرف M به مشارکت دو نفر از اعضای خانواده میباخ نیز اشاره می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست