حضور درخشان اگزوزهای نمایشی در ژنو

 

 

 

در سال‌های ابتدایی طراحی اجاره خودروها، شاید خروجی‌های
اگزوز نقش چندانی در زیبایی این چهار چرخ‌ها نداشته‌اند؛
ولی این روزها اوضاع کاملاً متفاوت بوده و خودروسازان
تلاش می‌کنند با یک طراحی جذاب و هیجان‌انگیز بر زیبایی
محصولات خود افزوده و درعین‌حال بر نیرو بالای خودروهای
خود تأکید کنند.

این رویه اجاره ماشین امروز هم پیوسته دارد اما به عقیده می‌رسد برخی
خودروسازان طریق متفاوتی را نیز در قبل گرفته‌اند. برای نمونه
مرسدس-ای ام جی GT 63 S را در نظر بگیرید. نگاهی سریع
به سپر عقب این اتومبیل نشان‌دهنده‌ی سیستم اگزوزی با
چهار خروجی است اما بررسی دقیق‌تر خروجی‌های اگزوز نشان
می‌دهد که آن‌ها واقعی نبوده و به راستی پوشش خروجی اگزوز دوگانه هستند.

GT 63 S فقط محصول مرسدس نیست که این گذرگاه را طی کرده چراکه AMG GT R رودستر نیز آنسان که پیداست یک خروجی اگزوز مرکزی بزرگ دارد ولی بازهم وقتی در این تقسیم ریزبین شویم دو خروجی اگزوز سنتی اضافی را نیز در طرفین سپر خواهیم رویت که سنخیتی با خروجی اگزوز مرکزی ندارند.

البته نمونه‌های بدتری نیز هستی دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فولکس‌واگن گلف اشاره کرد که سیستم اگزوز دوگانه‌ی غیرواقعی آن به شدت توی ذوق می‌زند. در واقع خروجی‌های اگزوز طراحی شده برای این اتومبیل چیزی جز پلاستیک مشکی و تریم کرومی دور آن نیستند. اگرچه از فاصله‌ی دورتر این طراحی خوب به نظر می‌رسد ولی اگزوز واقعی به‌صورت ساده در سمت چپ سپر جای گرفته است.

این طراحی در بسیاری از محصولات فولکس‌واگن دیده می‌شود و از دیگر خودروهایی که این شیوه را بکار گرفته‌اند می‌توان آرتئون، پاسات و تیگوان آل اسپیس را اسم برد. حتی آئودی Q5 نیز از این روش فرمانبرداری کرده است.

اگرچه به کارگیری خروجی‌های اگزوز غیرواقعی و نمایشی یا به قول برخی از دوستان تقلبی رویه‌ی جدیدی نیست ولی چه بسا بعدها خودروسازان کمتر از این طریق کاربرد کنند. شماری از خودروسازان در حال پیشه روی محصولات الکتریکی هستند و این خودروها اصلاً نیازی به خروجی اگزوز واقعی یا غیرواقعی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست