نسل محبوب کوپه تویوتا برای اجاره ماشین

اجاره خودرو در تهران

تویوتا سوپرا یکی از سرشناس ترین کوپه های ژاپنی است
که در سال 1978 متولد شده و لغایت سال 2002 در چهار
نسل گوناگون راهی خیابان ها شده است. این خودرو یکی
از معدود محصولات اسپرت تویوتا بوده و همواره پیروان ویژه
خویش را داشته است . اما با وجود همگی مزایا و معایب،
دودمان چهارم تویوتا سوپرا به تدریج با افت درخواست مقابل
شد. اوضاع برای این مدل همنشین داشتنی طوری پیش
رفت که تویوتا نتوانست چاره دیگری جز ته دادن به تولید
آن در سال اجاره خودرو  2002 پیدا کند.

اجاره ماشین در تهران

برای رویارویی با این وضع، تویوتا به مشارکت با سوبارو
که تجربه زیادی در ارایه مدل های اسپرت و جذاب دارد،
رو آورد. نتیجه این همکاری 8 سال قبل در نمایشگاه
خودروی توکیو موتور شو و در قالب تویوتا 86/سوبارو
BRZ معرفی شد، کوپه ارزان بها مشترکی که توانست
بار دیگر تبسم اجاره ماشین  رضایت را بر لبان آنهایی که پیرو لذت
رانندگی بودند، بنشاند.

 

تلاش تویوتا در ثبت نام بازرگانی سوپرا در ایالات متحده و اروپا
و در ضمن اشاعه روابط با ب ام و بیش از قبل باعث قوت دریافت
شایعات شد. بالاخره پس از کش و کمان های فراوان، ژاپنی
ها تایید کردند سوپرا احیا شده و دودمان پنجم آن از پلتفرمی
مشترک با ب ام و Z4 سهم خواهد برد.

حال با گشایش نمایشگاه خودروی دیترویت، شاهد رونمایی
رسمی از دودمان جدید تویوتا سوپرا با کد A90 هستیم.
در نگاه پیش درآمد به ظاهر نسخه نهایی سوپرا، بی دودلی
وفاداری زیاد طراحان به کانسپت FT-1 و همانندگی مثال
زدنی این دو مدل جلب پروا می کند.

نمای جانبی خودرو

در نمای مقابل سه ورودی هوای کبیر و چراغ های
کشیده افقی با یک نوار باریک LED از بارزترین
خاصیت های نسل پنجم تویوتا سوپرا به آمار می روند
. اسپلیتر و بالچه های حقیر کناری هم که عینا از
مفهومی FT-1 به امانت گرفته شده اند، این نما
را جذاب تر و اسپرت تر کرده اند.

وقتی از نمای جانبی به تویوتا سوپرا بنگریم، با یک فرم فعال که از ترکیب هنرمندانه کمان ها و حجم های گوناگون بوحود آمده، مقابل خواهیم شد. دماغه رو به پایین، کاپوت کشیده، شیب زیاد سقف، شکاف کبیر روی در، رکاب ها، گلگیر متورم عقب و برآمدگی زیبای صندوق عقب که نقش یک اسپویلر را ایفا می کند، از شاخصه های اصلی قابل بیان سوپرا در این ظاهر هستند.

نمای عقب سوپرا به انگیزه بازی با انواع حجم ها و خطوط، عضلانی تر و اسپرت تر پرماسیدن می شود. شکل خاص در صندوق عقب، چراغ های باریک، سپر عقب ادامه با دیفیوزر و بالچه ها و دو خروجی اگزوز احد و کبیر نقشی کلیدی در جذابیت این ظاهر از سوپرا ایفا می کنند. جالب آنکه چراغ ترمز میان روی سپر پیمان گرفته و شکل آن به گونه ایست که خودروهای ساختاره یک در ذهن تداعی می شوند.

اجاره ماشین بدون راننده

برخلاف نمای ظاهری، کابین تویوتا سوپرا ساده تر طراحی شده و خبری از حجم ها و خرده پیچیده نیست. برای نمونه داشبورد خودرو سطحی هموار و یکدست داشته و نمایشگر ایستاده سیستم اینفوتینتمنت در متوسط های آن جا خوش کرده است. در پایین این نمایشگر هم دکمه های مختلفی تعبیه شده اند که وظیفه کنترل سیستم ها و امکاناتی از قبیل تهویه مطبوع را بر دوش دارند.

مثل اکثر خودروسازان، تویوتا نیز از صفحه نمایش دیجیتال در پشت دستور بهره‌گیری کرده تا از طریق آن اطلاعات لازم را در اختیار راننده بگذارد. نکته جالب اینکه با کمی دقت در اجزایی مانند دستور سه شاخه، دسته دنده و دکمه گردان موجود بر روی کنسول مرکزی، می تاب همانندی هایی بارز بین سوپرا و محصولات ب ام و پیدا کرد.

نیروبخش سوپرا همان موتور شش سیلندر دست نویس است که در Z4 M40i نیز به شغل گرفته شده؛ این موتور توربو حجمی برابر با 3 لیتر داشته و توانایی تولید 335 اسب بخار توان و 495 نیوتن متر گشتاور را دارد. مساله شگفت اینکه خروجی موتور مذکور در رودستر آلمانی برابر با 382 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است.

با فاصله محوری 2.46 و درازا کلی 4.38 متر اندازه ای مانند با خودروهایی مشابه پورشه 911 و جگوار  دارد. با توجه به مشخصات فنی قابل قبول، مرکز ثقل ذیل و پخش وزن 50-50 چشمداشت می رود سوپرا از لحاظ هندلینگ و لذت رانندگی در سطح بالایی پیمان داشته باشد، هنگامیکه پای ب ام و و تقسیم گازو ریسینگ نیز به وسط می آید، این چشمداشت دو چندان می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست