در ابتدا کمی به بررسی این مدل از هیوندای میپردازیم. ولوستر خودرو ای کوپه است که در سال 2011 معرفی و تولید گسترده آن تا سال 2017 ادامه داشت.

ولوستر در آن سال ها خودرویی جدید و منحصر بفرد محسوب میشد آن هم فقط بخاطر 3 درب بودنش ! هیوندای تبلیغات قابل توجه  زیادی برای این ویژگی از این مدل خودرو خود کرد.

هیوندای ولوستر مانند هر خودروی دیگری دارای نکات مثبت و منفی است که ما بطور مختصر آن را بازگو خواهیم کرد .

نکات مثبت : طراحی خارق العاده و خاص و جوان پسند .ارگونومی کابین . اقتصادی بودن مصرف سوخت . آپشن های نسبتا جدیدو متنوع

نکات منفی : سرنشینان عقب خودرو از فضای بسیار کمی برخوردار هستند و این خودرو دارای استهلاک بالا است .

ولوستر یک طراحی کاملا جدید دارد و به اصطلاح  به مدل  آن تخم مرغی می‌گویند. ولوستر جمعا درای 3 در است که یکی در سمت راننده و دو در دیگر در سمت شاگرد هستند. در نمای عقب دو خروجی اگزوز قابل مشاهده است که در مرکز سپر قرار گرفته‌اند. با نگاه به نمای جلو خودرو ممکن است به یاد نسخه فیس لیفت هیوندای جنسیس کوپه بیفتیم. در واقع هیوندای برای طراحی مدل فیس لیفت از همین ولوستر کمک گرفته و سعی کرده خودروهای اسپرتش را شبیه به هم نگه دارد.

همانند طراحی بدنه، طراحی کابین ولوستر هم کاملا مدرن به نظر می‌رسد و هیوندای تمام سعی خود را کرده حس اسپرت بودن را به سرنشینان القا کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن هستند. بر روی فرمان کلیدهای کنترلی فراوانی وجود دارد و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردار است هرچند که البته داشبورد و پنل درها بیشتر از پلاستیک ساخته شده‌اند. صندلی‌های عقب تنها برای دو سرنشین فضا دارند و در بین دو صندلی، محلی برای لیوان‌ها تعبیه شده.

در حال حاضر هیوندای ولوستر مدل 2020 با تغییرات در ظاهر و تجهیزات آن آماده معرفی برای ناوگان اجاره ماشین کار رنت می باشد.

کل تغییرات ظاهری ولوستر در حد بسیار کم صورت گرفته است و فقط در ظاهر بازنگری شده است . این بازنگری های صورت گرفته  شامل جایگزین کردن جلوپنجره و قسمت هایی از نمای جلو و عقب و رکاب های مشکی تیره بصورت براق است.

مشتریانی که برای اجاره و یا خرید این مدل از ولوستر اقدام می کنند به غیر از مواردی که در بالا ذکر شده است هیچ بازنگری و تغییرات زیادی در بدنه ی این خودرو به چشم هایشان نخواهد خورد .

بحث دیگری این است که این خودرو فقط گیربکس اتومات است و دیگر با گیربکس دستی در دسترس نخواهد بود.

اگر همچنان ولوستر با گیربکس دستی را به اتومات آن ترجیح می دهید میتوانید مدل توربو آر- اس پی عی اس را انتخاب و از آن لذت ببرید که به شکل استاندارد از آپشن های سنسور هشدار نقاط کور و سنسور ترافیک عقب نهایت استفاده را ببرید.

این مدل از ولوستر نیروی خود را از پیشرانه ی 4 سیلندر 1.6 لیتری گاما با قدرت 201 اسب بخار و گشتاورد 264 نیوتون متر میگیرد

این خودرو علاوه بر اینکه دارای گیربکس 6 سرعته دستی است  گیربکس 7سرعته دوکلاچه با پدال شیفتر موجود در روی فرمان با آیتم های مختلف روانه بازار مصرفی می کند . 

مدل های توربو تماما از صدای پیشرانه های خود منفغت خودرا میگیرند که طبق گفته و نظر رییس شرکت هیوندای باعث بیشتر شدن صدای اگزوز دز داخل کابین می شود .

یکی دیگر از آیتم های مدل توربو استفاده از شارژر بیسیم هوشمند گوشی است .

قسمت هیجان انگیزتر آیتم این خودروسیستم تعلیق ویژه آن برای تجربه جدید رانندگی است .

مدل های ولوستر تماما دارای سنسور پیشگیری از برخورد از سمت جلوی خودرو و نگه داشتن خودرو در بین خطوط هستند.

نوربالا بصورت خودکار و کروز کنترل هوشمند و… از آپشن هایی هستند که هیوندای آن ها را ارایه می دهد .

شایان ذکر است که مدل های پایه ی ولوستر 2020 دارای پیشرانه 4 سیلندر 2لیتر <تنفس طبعی با خروجی 147ابی  و از همه مهم تر گشتاورد 179 نیوتون متری استفاده میکنند .

این پیشرانه بصورت نرمال با گیربکس 6 سرعته دستی کار خودرا میکند اما گیربکس های 6 سرعته اتومات بصورت سفارشی و اسپشیال آماده عرضه است .

هیوندای درحال حاضر خبری از اینکه چه زمانی این خودرو وارد بازار و ناوگان اجاره خودرو خواهد شد نداده است ولی بدون شک کره ای ها در تلاش هستند به زودی وارد نمایندگی های خود کنند .

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست